Jak UPC o peníze přichází

Po celý minulý týden jsem se snažil pochopit marketingovou strategii firmy UPC. Naivně jsem očekával, že se bude jednat o záležitost jednoho telefonátu a 5-ti minutové návštěvy technika. Nakonec z toho bylo několik emailů, vícero telefonátu a dokonce jeden, eh, papírový dopis. Kdo by kdy řekl, že u technické společnosti bude problém provést operaci zapnout/vypnout. Vzhledem k finanční úspoře, kterou jsem nakonec získal, mne to již tak netrápí, ale ze začátku jsem byl věru pěkně nas….

Cíl

Vypnout internet a kabelovou televizi v provozovně A, zapnout internet a kabelovku v provozovně B. Vše pokud možno provést během stejných 24hodin, aby žadatel nepřišel o rozum odstřižením od informační dálnice.

Žádost 1.

Telefonicky se někam dovolat je dnes prakticky nemožné, využívám tedy emailového formuláře, u kterého mohu vyplnit buďto telefon (a čekat na tel. reakci) nebo email (a čekat na emailovou reakci). Opravdu nevím, proč nedat obě varianty, ale budiž. Žádám tedy telefonickou odpověď na svůj (IMO) jednoduchý požadavek. Slečna/paní se mi ozývá již druhý den a vysvětluje, že mi změnu provedou někdy během následujících 30ti dní. Kdy konkrétně ovšem není schopna říci. Beru si čas na rozmyšlenou a pokládám telefon.

Řešení 1.

Objednání nové služby na jiné jméno, vyřízeno do 24hodin. Vzhledem k akcím pro nové zákazníky získáváme net za 1 Kč a televizi za 50 % na prvních pár měsíců. Úspora pro mne činí něco kolem 3 000 Kč a UPC ještě musí zbytečně (IMO) platit výjezd technika.

Žádost 2.

. Od slečny na drátě (druhý den) se dozvídám, že mé žádosti bude samozřejmě vyhověno, ale za 35 dní a poplatek 350 Kč (dle nového ceníku platného od 1.4.2007). No to mě teda naštvalo. Odpovídám, že s nimi končím a také vyplňuji potřebný formulář.

Řešení 2.

Pár dní na to volá kompetentnější a mnohem slušnější paní/slečna. Mrzí ji, že chci odejít a nabízí mi slevu 20 % na všechny služby v provozovně A po následující rok. No proč to nevzít, že jo ;) UPC opět zbytečně (IMO) přichází cca o 3 000 Kč.

Jak u blbců

No jestli jsme si tohle všechno (já nervy a UPC peníze) nemohli ušetřit, kdybychom měli trošku sofistikovanější přístup k zákazníkům, že?!

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je Jan Vetyška. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.