Koncem minulého týdne jsem zažil menší šok, když jsem zadal do Firefoxu adresu svého oblíbeného webu (ve fotbalové sezóně navštěvuji několikrát týdně) a byl jsem přesměrován na adresu zbrusu novou – . Inu zajímavé spojení tradiční evropské značky s americkým internetovým gigantem. A jak to vypadá v praxi? Blbě, zle, nedobře:
Nastavení lokality
Nastavení lokality na první pohled potěší, člověk si řekne, že troška specifičtějšího obsahu, určena podle země původu sportovního fanouška, nemůže uškodit. Bohužel Eurosport ve spojení s Yahoo nabízí pouze 4 evropské země, UK, Rusko a Čínu (ano evropský sport pro Čínu, ale pro chudáka Čecháčka nic). Zvolil jsem tedy poslední možnost a byl jsem velmi zvědav.
Změna na první pohled: K dobrému?
Na první pohled lehký grafický redesign, odstranění kostnatého javascriptového menu, asi 50% úspora velikosti kódu. Působí pěkně a přehledně. Rychle jsem očima zapátral, jestli se nám najednou z nestal „soccer“, ale naštěstí tomu tak není. Americký fotbal nalezneme pod odkazem „NFL“, a tak to má být, neb jinde, než v NFL se přeci nehraje ;).
Pohled druhý: K horšímu!!!
Ať se na nový super cool počin Eurosport/Yahoo dívám zleva nebo zprava, nikde nemůžu najít spoustu informací, pro které jsem právě na starý web Eurosportu chodil. Omezím-li se nyní striktně na fotbal (kopanou, soccer), musím velmi naštván konstatovat, že je sice skvělé kolik informací mám k dispozici o 4.anglické lize, ale nemůžu pochopit, kam se proboha poděly fotbalové soutěže z Portugalska, Holandska, Belgie, Čech atd. atd.
Navíc dříve byla například statistická data z fotbalových lig prezentována úžasně přehledně, nyní sleduji pouze černobílý průměr. Například v tabulkách všech lig bývali barevně odlišeni adepti na Ligu mistrů, pohár UEFA či aktuální sestupující. Podívejte se na a hádejte, která je stará (v nenávratnu) a nová (úžasně vylepšená).
Fakta o spojení:
Eurosport vysílá ve dvaceti jazykových mutacích do 59 zemí, má více jak 240 miliónů diváků – prostě slušná sociální síť, jak se dneska říká. Starý web Eurosport.com navštěvovalo přibližně 20 miliónů návštěvníků za měsíc, což je taky solidní číslo. Zarážející je, že nový Eurosport je orientován primárně pouze na pár evropských zemí. Asi zodpovědní xEO předpokládají, že přes jiné weby z rodiny Yahoo přilákají na nový Eurosport více lidí, než o které přijdou svou profilací. Laurent Eric Le Lay, CEO Eurosportu, se vyjádřil ve smyslu budování široké reklamní sítě a regionální vicepresident Yahoo v Evropě Dominique Vidal přidal svou trošku do mlýna, že se jedná o spolupráci, o které mnozí sportovní fanoušci snili.
Takže sečteno a podtrženo: a mé sportovní sny jsou menšinové ;).