V souvislosti s internetovým nakupováním se v médiích velmi často objevuje rada zákazníkům: . Díky příliš jednoduché a často velmi nekomplexní informaci ovšem mnoho nakupujících neví, že tomu vždycky tak není. Nebudu se ohánět paragrafy a právními výklady, ale zkusím stručně a lidsky vnést trošku podrobností do této záležitosti.
Kdo může zboží vrátit?
Spotřebitel. Spotřebitelem je fyzická osoba. Kupujete-li tedy něco v práci a bude to používáno na pracovišti, vězte, že takové zboží vrátit nemůžete. Jinak řečeno, cpu-li to do účetnictví, nejsem tím spotřebitelem, který má právo na vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dní.
Které zboží nemůžeme vrátit?
Zákazník nemůže vrátit audio, video nahrávky či softwarové programy, které mají porušený obal (plus samozřejmě různé služby, zboží podléhající zkáze apod.).
Co vše vracet?
Pokud možno všechno. Tedy původní obal, příslušenství atd.. Rušíte smlouvu od počátku, chcete zpět všechny své peníze, mě-li byste vrátit, co jste za ně dostali.
Od kdy do kdy běží 14 dní?
Od momentu uzavření kupní smlouvy do 14 dní od přvzetí zboží.
Kdo hradí dopravu?
Dopravu / doručení zboží zpět obchodníkovi hradí kupující, tedy v tomto případě .
Do kdy mi vrátí peníze?
Do 30-ti dní od odstoupení od smlouvy
Rada na závěr:
Čtěte obchodní podmínky a to nejlépe ty u nebo držitelů značky SAOP.