Ve středu jsem měl na Service Design Meetupu IV krátkou přednášku na téma nadstandardních služeb u českých e-shopů. Zaměřil jsem se především na služby v oblasti logistiky a vnímání těchto služeb zákazníky.
Vzhledem k tomu, že od mého vystoupení se na mě obrací řada lidí s žádosti o prezentaci nebo data z ní, tak zde něco málo zveřejním. Data pro mé vystoupení jsem čerpal z právě dokončeného výzkumu E-Commerce Survey 2013, který pro nás (APEK) zpracovává Mediaresearch. Výzkum bude zdarma k dispozici všem členům APEK a to v posledním týdnu v září (u příležitosti pořádání naší konference E-Business Fórum 2013). Mimochodem loňská verze výzkumu je volně k prodeji či si ji mohou členové APEK stáhnout v členské zóně na webu apek.cz.
Teď již slibovaná ochutnávka a to pravděpodobně nejdůležitější graf věnující se srovnání, jak zákazníci nadstandardní služby využívají a jak by naopak chtěli. Vězte, že většinovou bariérou nevyužití poptávaných služeb je jejich (ne)nabídka, nikoliv cena (i když ta hraje také důležitou roli).